In l'esperimentu realizatu da u psicologu americanu Harry Harlow, l'esperimentu pigliò una scimmia di u zitellu da a mamma scimmia è l'hà alimentata sola in una gabbia. L'esperimentu hà fattu duie "mamma" per i scimmie di u zitellu in a cage. Unu hè a "mamma" fatta di filu di metallu, chì spessu furnisce l'alimentariu à i zitelli di scimmia; l'altru hè a "mamma" di flanella, chì ùn si move micca da una parte di a cage. Sorprendentemente, u zitellu di scimmia camina versu a mamma di filu per manghjà l'alimentu solu quandu hà fame, è passa a maiò parte di u restu di u tempu nantu à a mamma di flanella.
Cose di peluche cum'èghjoculi di peluchepò veramente purtà felicità è sicurità à i zitelli. U cuntattu còmode hè una parte impurtante di l'attache di i zitelli. Spessu avemu vistu parechji zitelli chì anu da mette i so braccia intornu à un peluche prima di andà in lettu di notte, o deve esse cuparti cù una manta di peluche per dorme. Sè u ghjocu di peluche hè ghjittatu, o cupertu cù altri quilts di tela, seranu irritabili è incapaci di dorme. Certe volte truvamu chì certi tesori grandi sempre piace à marchjà cù i so ghjoculi di peluche dopu à a nascita di i so fratelli o soru minori, ancu s'elli manghjanu. Hè perchè i ghjoculi di peluche ponu, in una certa misura, cumpensà a mancanza di sicurità di u zitellu. In più, spessu cuntattu cù i ghjoculi di peluche, chì u sensu dolce è caldu, u psicologu Eliot crede chì u cunfortu di cuntattu pò prumove u sviluppu di a salute emutiva di i zitelli.
In più di un sensu di sicurità, cose di peluche cum'è pelucheghjoculipò prumove u sviluppu di sensazioni tattili in i zitelli. Quandu un zitellu toccu un peluche cù a manu, a piccula fluff toccu ogni centimetru di cellule è nervi nantu à a manu. A dolcezza porta felicità à u zitellu è aiuta ancu a sensibilità tattile di u zitellu. Perchè i corpusculi neurotactile di u corpu umanu (receptori tattili) sò densamente distribuiti in i ditte (i corpusculi tattili di i diti di i zitelli sò i più densi, è a densità diminuirà à l'età), l'altru finale di i receptori hè cunnessu à u core, è hè spessu "alimentatu". , Aiuta à migliurà a cognizione di u cervellu è a tensione in u mondu esternu. Questu effettu hè in realtà u listessu cum'è quellu di un zitellu chì piglia picculi fasgioli, ma u peluche serà più delicatu.
Ancu cusì, ùn importa micca quantu sò boni i ghjoculi di peluche, ùn sò micca boni cum'è l'abbracciu caldu di i genitori. Eppurughjoculi mollipò aiutà u sviluppu emutivu di i zitelli, sò cum'è a diffarenza trà u mare è una scoop d'acqua paragunatu à a sicurità è l'alimentu emutivu chì i genitori portanu à i zitelli. Se un zitellu hè stata trascurata, abbandunata o abusata da i so genitori dapoi a zitiddina, ùn importa quanti peluches sò datu à i zitelli, i so difetti emotivi è a mancanza di sicurità sò sempre.
Tempu di posta: 23-novembre-2021